Hi guest, Register | Login | Contact Us
Welcome to Phayul.com - Our News Your Views
Wed 20, Aug 2014 06:08 PM (IST)
Search:     powered by Google
 MENU
Home
News
Photo News
Opinions
Statements &
Press Releases

Book Reviews
Movie Reviews
Interviews
Travels
Health
Obituaries
News Discussions
News Archives
Download photos from Tibet
 Latest Stories
Derge police firing death toll at 5, Tibetan exiles demand treatment for the injured
Tibetan nurse allege gangrape at Oberoi Hotel in Delhi by owner's staff
TIPA selects new artistes after 5 years
Tibetan succumbs to gunshot wounds while another kills self
TCCR “Trainers Training Programme” underway
Tibetan PM attends Tibetan sweater sellers and suppliers' meet - Ludhiana
Tibetan exiles celebrate 68th Independence Day of India
Tibetan right group condemns Derge firing
Sarah college celebrates 16th anniversary, introduces Masters Degree
10 injured as Chinese police open fire on Tibetans in Derge
 Latest Photo News
Rescue workers gather around a mangled remains of a bus that plunged down a deep gorge on a mountain pass near Machu County. The bus was plying from Machu County to Tsoe town.  8 people have died, and 20 others were injured. Aug. 7, 2014/Tibet Times
Monks repairing road leading towards Tsuglakhang before the arrival of the Tibetan leader His Holiness the Dalai Lama from New Delhi. Incessant rain has caused the roads to wear out leaving huge potholes often leading to accidents. July 21, 2014/Phayul Photo/Kunsang Gashon
7 Petitioners lie on the pavement outside offices of China Youth Daily, after they drank pesticides to commit suicide. 12 people are being treated in hospitals after two separate incidents of mass suicide bids to publicize forced acquisition of land by government/16-7-2014, Telegraph
more photos »
Advertisement
New York Times reporter forced to leave China
Phayul[Tuesday, January 01, 2013 23:51]
DHARAMSHALA, January 1: A New York Times journalist has been forced to leave mainland China after his visa was not renewed, in an apparent act of retaliation for reporting about the family wealth of Chinese premier Wen Jiabao.

Chris Buckley, a 45-year-old Australian who has worked as a correspondent in China since 2000, was forced to fly to Hong Kong along with his partner and their 12-year-old daughter on Monday.

The Times said it applied for Buckley to be accredited to replace a correspondent who was reassigned, but the authorities did not act before December 31, despite numerous requests.

Buckley has received no official explanation on why his application has not been accepted after a delay of more than two months, the report said.

Times believe that the accreditation denial is linked to the report it carried on Wen’s family wealth.

Ahead of China’s once-a-decade leadership change last November, Times carried a news report stating that Wen’s family had accumulated USD 2.7 billion assets.

On the day that Times published the report both its English-language website and its new Chinese-language site were blocked within China, and they remain so.

“The visa troubles come amid government pressure on the foreign news media over investigations into the finances of senior Chinese leaders, a delicate subject. Corruption is widely reported in China, but top leaders are considered off limits,” the Times said in its report on Tuesday.

In a statement, the Times urged the authorities to process Buckley’s visa as quickly as possible so that he and his family could return to Beijing.

“I hope the Chinese authorities will issue him a new visa as soon as possible and allow Chris and his family to return to Beijing,” Jill Abramson, the executive editor of the Times, said in the statement.

In June, Chinese authorities blocked the English-language site of Bloomberg News after it published a detailed investigation into the family riches of China’s new top leader, Xi Jinping.

Also this year in May, Al-Jazeera, the Qatar based news service, was forced to close its English-language bureau in Beijing after China decided not to renew the press credentials and visa for its reporter Melissa Chan.

Although the Chinese foreign ministry declined from saying why the reporter had been expelled, it is widely believed that Chinese officials were not happy with a documentary on labour camps in China that Al Jazeera had aired.

The Foreign Correspondents’ Club of China then issued a statement strongly criticising Beijing for its censorship and intimidation of foreign correspondents.

“This is the most extreme example of a recent pattern of using journalist visas in an attempt to censor and intimidate foreign correspondents in China,” FCCC had said.
Print Send Bookmark and Share
  Readers' Comments »
Be the first to comment on this article

 Other Stories
Lodi Gyari: No progress in Sino-Tibet dialogue under Hu Jintao
New York Times reporter forced to leave China
REMEMBERING A GREAT SON OF TIBET - SONAM TOPGYAL LA!
Advertisement
Advertisement
Photo Galleries
Advertisement
Phayul.com does not endorse the advertisements placed on the site. It does not have any control over the google ads. Please send the URL of the ads if found objectionable to editor@phayul.com
Copyright © 2004-2014 Phayul.com   feedback | advertise | contact us
Powered by Lateng Online
Advertisement